כל מה שרצית לדעת על אתר לא העזת לשאול!

מוזמנים לשתף:

לבקשת הקהל, החלטנו לכתוב סדרת מאמרים מקיפים של הדברים שאנו יודעים סביב בניית אתרים. ההחלטה לכתוב את הסדרה הגיע מהמקום שנמאס לנו וכואב לנו לראות בעלי עסקים “נופלים” בעקבות חוסר מידע. נתחיל מהסוף, במציאות של היום, עסק שרוצה להתקיים כדאי שתהיה לו נוכחות עצמאית אינטרנטית. מדוע? כי הפעולה הטבעית של כמעט כל אחד מאיתנו כשאנחנו רוצים לחפש עוד פרטים על עסק מסוים זה לחפש אותו ברשת.
כל מה שרצית לדעת על אתר לא העזת לשאול!

לפעמים אפשר להסתפק בעמוד אחד
כמו בדוגמאות הבאות:

אבל נוכחות חייבת להיות!

רגע… למה אני צריך אתר אם יש לי נוכחות יפה ברשתות החברתיות?

נוכחות ברשתות החברתיות זה מעולה אבל לא מספיק!
זה לא שלנו ולא בשליטה שלנו.
פייסבוק / אינסטגרם וכל רשת חברתית אחרת משנה מדיניות “כל שני וחמישי”.
החשיפה משתנה, הנראות משתנה, הנוכחות משתנה וקצב השינויים רק הולך וגובר.
מניסיון, אנחנו יכולים להבטיח לכם דבר אחד – מה שנכון להיום לא יהיה נכון בעוד שנה.
וזה מבלי להזכיר את כמות העמודים העסקיים והפרופילים שנסגרים או עוברים למצב השהייה חד צדדית על ידי פייסבוק.

אז צריך נוכחות עצמאית וכדאי מאוד שהיא תהיה נכונה עבורכם ותביא תוצאות.

וכאן המקום לספר לכם בדיוק איך…

שלב התכנון

זהו אחד החלקים החשובים בתהליך הקמת אתר, ובאופן תמוה רבים מבעלי עסקים לא מייחסים לחלק זה מספיק חשיבות.
למרות שפעמים רבות זה ההבדל בין אתר שמספק תוצאות לבין אתר שיוצר בעיקר בעיות.

שלב התכנון חשוב לא רק באתרי חנות, פורטלים ואתרים מורכבים, אלא גם באתרי תדמית “פשוטים” לכאורה.

אנו נוהגים לחלק את של התכנון לשניים:
הראשון הוא השלב שלכם בו אתם חוקרים ומגדירים את מטרת האתר, קהלי יעד ועוד נקודות עליהן נדבר בהמשך.

החלק השני של התכנון מגיע בעקבות החלק הראשון ואותו עושים יחד עם איש מקצוע בתחום הקמת האתרים.
בחלק זה עונים על שאלות טכניות כגון, מה הפלטפורמה הנכונה להקים בה אתר, איפה יאוחסן האתר ועוד.
ובנוסף מכינים מסמך אפיון לאתר.
על חלק זה נענה במאמר הבא שנכתוב.

במאמר זה נדבר על – זיהוי מטרות וקהלי יעד לאתר.

למעשה בשלב זה אנחנו ממליצים לכם לשאול כמה שיותר שאלות.

דוגמאות לחלק מהשאלות:

שאלות בסיס כגון

▪️ מה העסק שלנו?
▪️ מה השירותים / מוצרים – שהאתר יציג?
▪️ מה מטרת או מטרות האתר – דוגמאות למטרות האתר: קבלת לידים, מכירה, רישום לקורסים / סדנאות, בלוג, מתן אינפורמציה, תצוגת עבודות, פורטל מקצועי, מכירת שטחי פרסום, הגדלת רשימת תפוצה ועוד.
▪️ עם איזה מערכות האתר יתממשק?

שאלות על מהות העסק

▪️ מה מבדל אתכם? מומלץ בשלב זה להיעזר בלקוחות שלכם ולשאול אותם מדוע הם בוחרים בכם.
▪️ מה הסיפור של העסק? 
▪️ כיצד ניתן לחבר אותו לעסק ולקבל הזדהות 
לדוגמה באתר הזה שהקמנו http://bit.ly/2JHWDvV

שאלות בקשר ללקוחות שלנו:

▪️ מי הלקוח שלכם – מה חשוב לו? איך הוא מתנסח?  חשוב שנדבר בשפה של הלקוחות שלנו.
▪️ אחרי שהבנו מי הלקוח השאלה הבאה תהיה מה הוא מחפש באתר שלכם? לדוגמה אנחנו מקימים בימים אלו אתר לחברה המתמחה בתוכניות ותכנים לדור השלישי, בעיקר לדיור מוגן. הלקוח העיקרי של האתר יהיו מנהלי ומנהלות רווחה, לכן האתר מותאם בהתאם למה שהם מחפשים. 
▪️ שאלה חשובה נוספת היא מה אתם רוצים שהאתר ישדר.

לסיכום ככל שתענו על יותר שאלות ותעמיקו בנושא ככה תדייקו את האתר שלכם ותגיעו לתוצאות טובות יותר.

המאמר הבא יעסוק בשלב הטיפים החשובים לתכנון האתר שלכם.
כאלו שחשוב שתדעו כאשר אתם בוחנים מי יקים לכם את האתר.

רוצים להתייעץ? מוזמנים ליצור איתנו קשר

מוזמנים לשתף:

רוצים להשאר מעודכנים? הצטרפו לניוזלטר שלנו

המייל שלך יישאר אצלנו ולא יועבר לאיש

אנחנו כאן בשבילכם

מעוניינים לבנות אתר שידבר אתכם ואת העסק שלכם?
אנחנו כאן לרשותכם להתייעצות והצעת מחיר.

השאירו פרטים כאן לשדרוג האתר או בניית אתר חדש בהטבה

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם לקבלת ההטבה

השאירו פרטים כאן לבקשה לעדכון גרסאות באתר

על מנת שהאתר יעבוד כמו שצריך ולהקטין למינימום את הסיכוי לפרוץ לאתר יש לעדכון גרסאות של האתר. אם חברתך לא עשתה עדכוני גרסאות בתקופה האחרונה זה הזמן לעשות.

  • העלות 350 ₪ לשעת עבודה. לא כולל מע"מ
  • העבודה על האתר כוללת עדכון גרסאות משמעותיות (major versions) של וורדפרס, התבנית שהאתר נבנה עליה (כולל חידוש רשיון), וכן תוספים שקיימים
    באתר.
    להבהרה, במידה ונמצאת בעיית תאימות של הגרסאות החדשות, האתר יוחזר לגרסה
    העובדת האחרונה, ותינתן הצעת מחיר לפתרון הבעיה.