כל מה שרצית לדעת על אתר ולא העזת לשאול – שלב התכנון

כל מה שחשוב לדעת בשלב התכנון הנכון לפני בניית אתר אינטרנט- רכישת הדומיין, על איזה פלטפורמה לבנות את האתר, שימוש בתבנית כן או לא, אחסון אתר ועוד

במאמר הקודם עסקנו בהגדרת מטרות האתר וקהל היעד

המאמר הזה יעסוק בנקודות נוספות שחשוב לקבל עליהן תשובה לפני שמתחילים לעבוד על האתר.

רכישת הדומיין

חשוב מאוד שהדומיין (כתובת האתר) יהיה על שמכם.

לא מזמן  טיפלנו במקרה של בעלת עסק שבונה אתר ולא היתה מודעת לחשיבות של רכישת הדומיין על שמה.
לפני מספר שנים היא פנתה לחברה לבניית אתרים, לבניית אתר, ואחד מבעלי החברה רכש ורשם את הדומיין על שמו. לימים החברה “פשטה את הרגל” וכשהלקוחה שלנו ביקשה לבנות אתר חדש ולאחסנו במקום אחר “לא היה עם מי לדבר”. 

לצערנו יש עדיין לקוחות שמתפתים להצעות כגון קבלת דומיין מתנה בבניית אתר, וכתוצאה מכך הדומיין לא נרשם על שמם.

פעולה זו שקולה למכירת הבכורה בנזיד עדשים. תמורת הטבה של 50-100 ₪ בשנה אתם מוותרים למעשה על השליטה באתר שלכם.

בבוא היום שתרצו להקים אתר חדש, לדוגמא עם מישהו אחר, הספק הנוכחי עלול לא לשחרר את הדומיין.

על איזה פלטפורמה לבנות את האתר?

התשובה שלנו, תלוי. תלוי על איזה אתר מדובר. תדמית? חנות? פורטל? בלוג? זה תלוי במורכבות האתר וכמה הוא צריך להסתנכרן עם מערכות אחרות.

אם זה אתר חנות – תלוי כמה מוצרים יש, מה תדירות ההחלפה שלהם, כמה שפות, מה התעבורה הצפויה ועוד.

יחד עם זאת יש לנו כלל אצבע שנכון באופן כמעט גורף לכל האתרים, בטח לאתרי תדמית.

תבנו את האתר בפלטפורמה שבה אתם לא שבויים של הגוף שבונה את האתר.

מערכות קוד פתוח כגון וורדפרס לבלוג ואתרי תדמית, מגנטו לחנויות או מערכות להן יש לכולם גישה כגון שופיפיי, וויקס ואחרות.

המדיניות שלנו כחברה – האתר הוא לא הרכוש שלנו אלא של הלקוח. לקוחות נשארים איתנו כי הם מרוצים וזה משתלם להם ולא נחזיק אף לקוח בכוח.

בפוסט בפייסבוק הרחבנו קצת על הנושא ונתנו דוגמאות

המלצת זהב – לאחר שקיבלתם החלטה, תבחרו ספק שמומחה בסוג האתר שאתם רוצים לבנות ובפלטפורמה בה תבנו את האתר.

המומחיות שלנו לדוגמה היא אתרי תדמית בתפירה אישית על גבי פלטפורמת וורדפרס.

שימוש בתבניות או הקמה מאפס?

 גם כאן אין תשובה חד משמעית מה עדיף. זה מאוד תלוי בסוג האתר בצורך ובתקציב.

נכון להיום ברוב אתרי התדמית אנחנו עושים שימוש בתוסף עורך תוכן אלמנטור פרו המאפשר לנו לתפור ללקוח אתר לפי צרכיו (לא תבנית) מבלי לגעת בקוד.

גם כאן המוטו שלנו זה לעשות עבודה כזו שמי שבא אחרינו יוכל להמשיך מאותה נקודה בה הפסקנו.

אחסון אתר

בהחלטה איפה לאחסן את האתר ישנם שיקולים נקודתיים המתבססים על נתונים כגון מטרת האתר, הגודל שלו, כמות התנועה הצפויה, האם קהל היעד הוא בארץ או במקום אחר בעולם. כאשר אנו יודעים את כל הפרטים אנו יכולים לתת המלצה מדויקת.

יחד עם זאת מצאנו לנכון להציף מספר נקודות שראוי להתייחס אליהן.

האם לאחסן את האתר אצל אותו גורם שהקים את האתר? מבחינתנו אין תשובה חד משמעית.

סיבה למה כן: גורם אחד אחראי על הכל. כשיש בעיה בתפקוד אתר לדוגמה, אתר עולה לאט, בד”כ מתפתח דיון בין הגוף שבנה את האתר לגוף המאחסן את האתר לגבי מהות הבעיה. הלקוח במקרה הזה מוצא את עצמו “מתזז” בניהם. כשיש גורם אחד אחראי הוא אחראי להכל.

סיבה למה לא: פיזור סיכונים, לא לשים את כל הביצים באותו סל.

אנחנו לדוגמה מציעים שירותי אחסון ללקוחות שבונים אתרי תדמית קטנים ובינוניים.

רוב הלקוחות שלנו מעדיפים לאחסן דרכנו כי נוח להם לדבר עם גורם אחד.

נקודה נוספת שאנו ממליצים לשים לב עליה היא התמיכה. ישנן חברות שאפשר לתקשר איתן במיילים בלבד. לא לכל אחד זה מתאים.

האם לאחסן בחו”ל או בארץ – אם בחרתם לאחסן אצל ספק בחו”ל כדאי לקחת כמה נקודות בחשבון.

מחיר – חלק מהחברות בעיקר בשוק האמריקאי נוקטות בשיטה של מחיר פיתוי מאד אטרקטיבי. כשבודקים את הנושא לעומק מבינים שמדובר במחיר לשנה הראשונה בלבד, אחר כך המחיר עולה משמעותית. אנו ממליצים לבדוק מראש מה יהיה המחיר אחרי השנה הראשונה.

חידוש אוטומטי – בהמשך לפסקה הקודמת. לקוחות שבנינו להם אתר והעדיפו לאחסן בחו”ל  גילו ביום בהיר שחברת האחסון אתרים חייבה אותם לשנה נוספת במחיר יקר משמעותית מהשנה הראשונה. מתברר שבעת החתימה על העסקה, ישנו סעיף שמציין שהחידוש של האחסון יהיה באופן אוטומטי.

הרבה מאוד מהחברות בשוק האמריקאי נוקטות בשיטה זו. מה עושים? בעת הרישום מסירים את האופציה לחידוש אוטומטי.

הבדלי שעות – חשוב לדעת מה רמת התמיכה ולקחת את הבדלי השעות בחשבון. חלק מהחברות נותנות תמיכה מסביב לשעון וחלקן נותנות תמיכה לפי השעון המקומי חשוב לבדוק זאת.

שליטה בשפה – אם אתם שולטים פחות בשפה האנגלית, בעיקר ברמת התקשורת הכתובה מומלץ לקחת זאת בחשבון.

בעמוד הפייסבוק שלנו כתבנו בהרחבה על הנושא, מוזמנים לקרוא

מוזמנים לשתף:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
Call Now Button
צרו קשר
close slider

לפרטים נוספים והצעת מחיר השאירו פרטים

התכתבו איתנו בוואטסאפ

גלילה לראש העמוד